Ta strona wykorzystuje technologię cookies, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Oficjalny Polski Portal Miranda IM
Forum   O Mirandzie   FAQ   Download   English   TeamPL   Profil   Zaloguj   Rejestracja  
 REGULAMIN    O nas...   * Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   * Użytkownicy   * Grupy   * phpBB forum FAQ
Rozwiń/zwiń menu

Kompensacja mocy biernej - obniż firmowe rachunki za prąd!
Usługa dostępna na terenie całego kraju
---
Instalacje elektryczne i systemy zabezpieczeń [Zielona Góra]


-= phpBB FAQ Engine beta by DJ Lotos =-


FAQ Miranda IM
 

Znajdziesz tutaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z Miranda IM


Wszelkie uwagi, sugestie, propozycje, odpowiedzi do pytań zgłaszać można w temacie, który znajduje się pod adresem http://miranda-im.pl/viewtopic.php?t=320. Dzięki temu może to zostać uwzględnione w kolejnych edycjach FAQ.


Autorzy: andre, DJ Lotos, karaguy, kfiadeg, Nazir, OnO
Grupa autorów znajduje się pod adresem http://miranda-im.pl/groupcp.php?g=2136


NOTA: Możliwość publikacji w części lub całości poza serwisem http://miranda-im.pl tylko za zgodą autorów. Zezwala się kopiowania lub wydruku tylko na własny, indywidualny użytek. Oficjalna kopia tego FAQ znajduje się pod adresem http://addons.miranda-im.org/details.php?action=viewfile&id=721


Alternatywne wersje tego FAQ dostępne są jako:
Arrow plik tekstowy
Arrow dokument XML

Arrow Mapa tematów na forum związanych z FAQ


Ostatnio aktualizował DJ Lotos, 06-Sty-2009 12:35
dział: Co to jest Miranda - pojęcia podstawowe


Spis tresci


1. Co to jest Miranda - pojęcia podstawowe

2. Od czego zacząć? - zbieramy klamoty, pierwsze uruchomienie

3. IM po swojemu, czyli personalizacja - okno rozmowy, emoty, ikonki, stany, opisy, skiny

4. Wtyczki protokołów, ich ustawienia i najczęstsze problemy z nimi

5. Pozostałe wtyczki, te polecane i nie...

6. Wskazówki dla zaawansowanych - czyli Miranda bez tajemnic



Wskazówki dla zaawansowanych - czyli Miranda bez tajemnic

Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Miranda zamyka się z błędem przy starcie/zamykaniu/podczas pracy. Co mam robić?
[A] Metodą wrzuć, wyrzuć i testuj spróbuj dojść do tego, który plugin wywołuje błąd. Metoda polega na:
1) wyłącz Mirandę,
2) PRZENIEŚ do bezpiecznego katalogu wszystkie pliki z katalogu plugins tak aby MIRANDA/Plugins był pusty,
3) wrzuć jakiś jeden pojedynczy .dll do katalogu MIRANDA/Plugins,
4) włącz Mirande,
5) obserwuj zdarzenia podczas jej pracy (poprawne lub zawieszenia, blokowanie się i inne anomalie)
6) jeśli jest dobrze to wyłącz Mirande i dorzuć do MIRANDA/Plugins kolejny .dll
7) skocz do punktu 4. chyba, że ostatni dograny plugin spowodował awarię, wtedy wiesz już co zrobić:
> a) wywal plugin,
> b) zmień na inną wersję,
> c) sprawdź, czy ktoś nie miał podobnych problemów
> d) zgłoś problem do autora pluginu
> e) zapytaj o problem na FORUM


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Plik mirandaboot.ini co to takiego i do czego służy?
[A] Plik ten znajduje się w głównym folderze programu (tam gdzie miranda32.exe). Jest to podstawowe źródło konfiguracji komunikatora, zawiera podstawowe nastawy, które czasem odgrywają dość ważną rolę w działaniu Mirandy. Zmian w tym pliku należy dokonywać rozważnie i świadomie gdyż ich efektem może być niewłaściwa praca programu. Szczegółowe informacje na temat tego pliku można znaleźć na: http://miranda-im.pl/viewtopic.php?t=508. Innymi również respektowanymi przez Mirande plikami ini (czyt. "ajnaj") są autoexec_username.ini (gdzie username to nazwa profilu), zawierać one mogą informacje, które zazwyczaj przechowują bazy .dat użytkowników. Najbardziej znanym narzędziem do tworzenia/eksportu bazy do takiego pliku jest plugin dbExport do pobrania stąd -> http://addons.miranda-im.org/details.php?action=viewfile&id=429


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Mój plik profilu robi się coraz większy i większy, a kasowanie historii nic nie daje - co zrobić?
[A] W dziale Download -> Tools oficjalnej strony Mirandy znajdziesz program DBTool (bezpośredni link -> http://addons.miranda-im.org/details.php?action=viewfile&id=73, który po uruchomieniu i wskazaniu odpowiedniego profilu pousuwa w nim niepotrzebne bądź błędne wpisy. Ponadto za pomocą pluginu History Sweeper można usuwać niepotrzebna już historię rozmowy. Uwaga!!! Przed używaniem powyższych narzędzi pamiętaj o zrobieniu kopii zapasowej profilu (użytkownik.db w katalogu głównym Mirandy).


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Dbtool - jak uzyc?
[A] 1. Na wszelki wypadek robimy kopie bazy *.dat
2. Ściągamy dbtool.exe http://miranda-im.pl/download/misc/dbtool.exe lub http://addons.miranda-im.org/details.php?action=viewfile&id=73
3. Wyłączamy Mirke
4. Uruchamiamy dbtool.exe i wybieramy profil *.dat
5. Profil może być w trzech kolorach:
- zielony - wszystko jest ok, ale można przeczyścic profil
- zółty - w bazie są jakieś śmieci i zaleca się ja przeczyścic
- czerwony - błedy/śmieci należy od razu przeczyscic baze
6. Zaznaczamy Create backup i Aggressively find corruption
7. Następnie zaznaczamy Mark all events read
8. Zaczyna się czyszczenie profilu, klikamy dalej... i możemy zobaczyc że profil jest w kolorze zielonym
9. Wyłączamy program i odpalamy Mirke


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Nie działa mi wyszukiwanie w katalogach!!! Gdzie szukać awarii?
[A] Spróbuj zmienić nConvers na najnowszą wersję lub na wersję z końcówką 79 - jeśli to nie pomoże, sprawdź wtyczki od protokołów.


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Jak mam się pozbyć komunikatu "Ta funkcja nie jest wspierana..."?
[A] Wystarczy odznaczyć opcje "Nie wyświetlaj stanu pogody jako stanu protokołu", która znajduje się w grupie: Opcje na zakładce: M -> Opcje -> Wtyczki -> Weather Channel/Underground.


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Używam systemu Windows 95 dlaczego moja Miranda nie chce pracować?
[A] Istnieje możliwość uruchomienia Mirandy pod tym systemem jednak należy go uzupełnić o nowszą wersję WinSock 2, dostępne do pobrania z http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/WUAdminTools/S_WUNetworkingTools/W95Sockets2/Default.asp lub http://jajc.ksn.ru/downloads/W95ws2setup.exe


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Do czego służy wersja GGdebug.dll i jak z niej korzystać?
[A] Wersja GGdebug.dll służy do logowania błędów i anomalii związanych z plugiem GG.dll do pliku. Dostępna jest zawsze pod adresem http://miranda-im.pl/dev/ono/unstable/ Aby logi zapisywały się do pliku należy przejść na zakładkę M -> Opcje -> Sieć -> wybrać Dziennik... (po prawej na górze). W nowym oknie w sekcji Loguj do zaznaczyć plik i podać jego swoją nazwę oraz ścieżkę.


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Zainstalowałem Mirandę na Windows XP. Z komputera korzysta kilka osób. Co mam zrobić aby z programu mogli wszyscy korzystać niezależnie? Krótko mówiąc, aby każdy użytkownik po zalogowaniu się na swoje konto miał "swoją Mirandę". Tak jak to jest np. w GG/Tlen.pl
[A] W pliku mirandaboot.ini (w katalogu gdzie znajduje się Miranda/miranda32.exe) znajdujemy linijki: ProfileDir=. i poprawiamy na: ProfileDir=%APPDATA%


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] W jaki sposób można pozbyć się czarnej ramki wokół kontaktów, którą tworzy plugin MultiWindow?
[A] Zainstaluj najnowszą wersje plugina i wyłącz ramke w opcjach. Jeżeli jednak chcesz korzystać z wcześniejszych wersji to wystarczy użyć pluginu DatabaseEditor, którym zamieniamy wartości z "1" na "0" dla kluczy Miranda -> Current user -> CLUIFrames -> UseBorderX, następnie "ubijamy" proces miranda32.exe (nazwa pliku samej Mirandy) i ponownie ja uruchamiamy.


Linkuj ten fragmentZacytuj ten fragment
[Q] Miranda nie uruchamia mi się z jednym z profilów, pokazuje komunikat Unable to open profile. Co jest tego przyczyną?
[A] Spowodowane może to być zawieszeniem procesu miranda32.exe podczas zamykania/zawieszenia Mirandy i pozostawionym otwartym dostępem do pliku bazy profilu, w tej sytuacji należy go zakończyć ręcznie przez managera zadań (Ctrl+Alt+Del) i ponownie uruchomić Mirande lub zrestartować komputer (zalecane). Jeśli powyższe działania nie przyniosą rezultatu przyczyną takiej sytuacji być może uszkodzenie bazy profilu i konieczność jego naprawy narzędziem DBTool do pobrania stąd -> http://addons.miranda-im.org/details.php?action=viewfile&id=73


Spis tresci Zwiń odpowiedzi

Idz do strony: 1 2 3 4 5 6 
 





Newsy z PortaluCo nowego na forumOpis funkcji



:: Kontakt z obsługą  :: Stats  :: Reklama
 
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Portal and phpBB extensions © 2003-2007 DJ Lotos, smartBlue Style © 2002 Smartor